Post by Soneü on Dec 26, 2010 19:09:24 GMT -5
Astuin ulos mustasta autostani ja huomasin saapuneeni kauniin tallin upealle pihalle. Annoin katseeni kiertää sievässä ja harmonisessa pihapiirissä.
- Moi, olen Marian, kuului naisen ääni selkäni takaa.
Hyppäsin säikähdyksestä ja yllätyksestä ympäri ja jäin tapittamaan pienikokoista naista suu auki. Parin sekunnin tuhannesosan päästä sain kuitenkin naamani peruslukemille ja esittäydyin naiselle lievästi punastellen.
- Hei.. Olen Soneü..
- Olet ilmeisesti Thanin uusi hoitaja, Marian sanoi reippaasti viittoen tarhoja kohti. Nyökkäilin innokkaasti.
- Upea arabimme on tällähetkellä tarhassa, tuolla noin. Voitte tutustua näin alkuun toisiinne, selkäännousua mietitään vasta myöhemmin.
Kiitin neuvosta hymyillen ja lähdin kävelemään tarhalle. Mustankimo komistus tepasteli tarhassa ja käveli portille verkkaisin, korkein askelin. Ojensin käteni koskettaakseni samettisen pehmeältä näyttävää turpaa, mutta hevonen vetäisikin päänsä äkkiä pois lähtien ravaamaan poispäin kuin sanoen: "Ota minut ensin kiinni!" Naurahdin selvästi leikkisälle oripojalle ja tuumailin josko hakisin ponin sisälle.
Lähdin talliin hakemaan Thanin riimunnarua ja riimua, joka ei jostain syystä ollut herralla päässä. Sompailin hetken tallissa etsien Thanin karsinaa jos riimu ja naru löytyisivät sieltä. Siinähän ne ovessa roikkuivat. Nappasin varusteet mukaan ja lähdin poukkimaan tarhaa kohti. Ori kaiveli rauhassa maasta heinänkorsia, mutta valpastui huomatessaan ihmisen avaavan tarhan porttia. Se ravaili hetken ympäriinsä häntä korkealla ja kuvittelin kiinnioton olevan vaikeaa. Kuvitelmani osoittautuivat kuitenkin vääriksi, kun lähestyin ratsua. Thani antoi ottaa itsensä kiinni yllättävän helposti, mitä nyt pientä steppailu havaittavissa. Talutin orin lumisen pihamaan läpi omaan karsinaansa, jonne tälläkertaa osasin eksymättä.
- Tervetuloa hoitajien joukkoon, heläytti karsinalle kurkkimaan tullut nainen.
- Ai, kiitos! tokaisin iloisesti. - Olen muuten Soneü, ja kuten varmaan huomaatkin, hoidan Thania.
- Mä olen Felicia, ja Minishaa hoidan, kertoi nainen.
Lyhyen juttutuokion jälkeen lähti Felicia hakemaan Minishaa tarhasta, ja minä puolestani lähdin metsästämään satulahuonetta. Pääsin hädintuskin karsinasta ulos, kun kirjaimellisesti törmäsin komeaan nuorehkoon mieheen. Sopersin jotain anteeksipyynnön kaltaista, mutta mies vain hymyili aurinkoisesti ja tiedusteli minne olin menossa. No, satulahuonettahan minä etsin.
- Samaan suuntaan siis, mies tokaisi hymyillen.
Lähdimme kävelemään tallin käytävää pitkin. Hän kehaisi myös hoitohevosvalintaani erinomaiseksi ennen kuin jätti minut satulahuoneen ovelle. Myöhemmin harmittelin sitä etten kehdannut kysyä tuon salaperäisen miehen nimeä. No jaa, ehkä sekin joskus selviäisi. Löysin Thanin harjapakin nopeasti ja kiikutin sen karsinalle. Ori etsi heinänkorsia kuivikkeen seasta eikä kiinnittänyt minuun huomiota kun astuin karsinaan. Vasta kun kosketin sormillani hevosen lapaa kohotti tämä päänsä, ja katsoi minua tummilla silmillään vastustamattoman suloisesti.
Rapsuttelin hetken hieman hopeisenvivahteista oria ja vajosin omiin maailmoihini. Voimakas tönäisy palautti minut kuitenkin nopeasti takaisin maanpinnalle - Thani oli päättänyt ruveta etsimään herkkuja taskuistani. Naurahdin kopukalle ja pahoittelin etten ollut muistanut varata sille syötävää. Eipähän ainakaan kerry ylimääräisiä kiloja! Valikoin harjapakista muutaman harjan ja aloin harjaamaan jo valmiiksi puhdasta hevosta. Liu'utin harjaa pitkin vedoin arabin kiiltävää karvapeitettä pitkin. Korvan juuresta harjatessani Thani venytti päätään ja ylähuultaan kokealle nauttien harjauksesta. Käytin harjaukseen mahdollisimman paljon aikaa jotta saisin tutustua hyvin Thaniin. Hoitsuni oli kuitenkin eri mieltä ja liikuskeli tylsistyneenä karsinassa. Kun harjaaminen kävi sietämättömän turhauttavaksi koin paremmaksi vaihtoehdoksi viedä ratsun takaisin tarhaan. Naksautin riimunnarun riimuun ja ohjasin Thanin tarhalle. Ori ryntäsi riehumaan heti irti päästyään.
//Pahoittelut kököstä ja tylsästä tarinasta Kommenttia saa (ja pitääkin) laittaa.